مطالب برای 1393 سال » هیئت جودو و دفاع شخصی منطقه آزاد ماکو

آمار مطالب
یک ساعت پیش: 0
امروز: 0
این ماه: 0
کل: 376
کل نظرات: 101
آمار کاربران
یک ساعت پیش: 0
امروز: 0
این ماه: 6
کل: 227
بن شدگان: 0
جدیدترین عضو: yfosigo
تکنیک برتر جودو
تکنیک برتر جودو
من جودو را دوست دارم
کودک جودوکار
تکنیک برتر جودو
» مطالب برای 1393 سال
rss

 

جناب آقای عبدالوهاب بردی عضو تیم ملی کاتامه نوکانا ایران کسب مدال نقره بازی های آسیایی تایلند را تبریک میگوئیم و برایتان آرزوی موفقیت و سربلندی را داریم

روابط عمومی هیئت جودو منطقه آزاد ماکو

 

  • نظرات: 0

 

درگذشت مرتضی پاشایی عزیز چنان سنگین و جانسوز است که به دشواری به باور می‌نشیند، ولی در برابر تقدیر حضرت پروردگار چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست.این ماتم جانگداز را به،خانواده محترم اش و ملت ایران صمیمانه تسلیت عرض نموده و برای آنان صبر و اجر و برای آن عزیز سفرکرده علو درجات طلب می‌کنم.

 

       روابط عمومی هیئت جودو و کوراش منطقه آزاد ماکو

  • نظرات: 0

 

 

هیئت جودو ماکو فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را خدمت تمامی عاشقان و عزاداران مولا امام حسین (ع) تسلیت عرض مینماید.

  • نظرات: 0

مراقبت از زانوها

 

زانو، از اندام های حساس و مهم بدن است که در پیاده روی و انواع ورزش ها نقش حساسی داشته و سلامت و قوت آن، ما را در انجام کارهای روزمره و انجام انواع ورزش توانمند می سازد.

نکاتی چند برای مراقبت از زانوها:

- زانوها نیاز به حرکت دارند. تحرک، به تغذیه مفصل، حفظ قدرت عضلانی و دامنه حرکتی زانو کمک می کند.

- اگر به کارهایی اشتغال دارید که ناگزیرید برای مدتی طولانی روی صندلی بنشینید، ساعتی یک بار از جای خود برخیزید و پنج دقیقه راه بروید. همچنین هنگام نشستن می توانید پاشنه های پا را از روی زمین بلند کنید یا زانوها را صاف نگه دارید.

- افرادی که ناچارند مدتی طولانی بایستند، باید ساعتی چند بار زانوهای خود را خم کنند. همچنین توصیه می شود که در طول روز، چند بار روی پاشنه پا بایستند و چند قدم راه بروند. این افراد به منظور پیشگیری از زانو درد، باید از روش های تقویت کننده زانو استفاده کنند.

- بیمارانی که برای مدتی طولانی بستری بوده اند و قادر به راه رفتن نیستند، باید در طول روز حداقل سه بار انقباضات یا ورزش های ایستایی زانو را انجام دهند.

- هنگام خوابیدن به صورت طاق باز، بالش را زیر زانوهای خود قرار دهید. چنانچه به پهلو می خوابید، بین زانوها بالشی قرار دهید، اما اگر عادت دارید که بر شکم بخوابید، (که عادت نادرستی است و از منظر اسلام نیز مکروه می باشد) بالش را زیر ساق ها بگذارید.

با انجام منظم ورزش های تقویتی و کششی، قدرت عضلانی و انعطاف پذیری بافت های اطراف مفصل را بهبود ببخشیده و از بروز ضایعات زانو پیشگیری نمایید. همچنین سعی کنید حرکات زانو را در دامنه کامل انجام دهید. این کار به حفظ دامنه کامل حرکتی مفصل کمک می کند.

- ورزش های زانو را ابتدا با تعداد کم (پنج بار) و دو بار در طول روز شروع کنید و با بهبود وضعیت جسمانی، تعداد و دفعات تکرار آن را افزایش دهید.

- توصیه می شود که در مراحل ابتدایی، در هرجلسه یک حرکت ورزشی انجام دهید و اگر حرکتی موجب ناراحتی شما شد، از انجام آن خودداری کنید.

- از انجام ورزش هایی که موجب درد، ناراحتی و تورم زانو می شود، خودداری کنید، اما باید بین درد مفصلی و درد عضلانی که در مراحل اولیه تمرینات ورزشی بروز می کند، تمایز قائل شوید. دردهای عضلانی معمولاً به طور تأخیری، یعنی چند ساعت پس از انجام تمرینات بروز می کنند. این دردها، به مرور زمان با تداوم برنامه ورزشی از بین می رود.

- اگر افزایش وزن دارید، با برنامه های مناسب ورزشی و غذایی، وزن خود را کاهش دهید. به خاطر داشته باشید که کاهش وزن موجب کاهش فشار وارده بر مفصل می شود.

- از انجام اعمالی نظیر بلند کردن اجسام بسیار سنگین و حمل بار به مدت طولانی اجتناب کنید، زیرا این کار فشار زیادی بر زانوها وارد می سازد. اگر ناگزیر به حمل اجسام سنگین هستید، عضلات زانو را با ورزش تقویت کنید و بین فعالیتهای خود، زمانی را به استراحت اختصاص دهید.

  • نظرات: 0

انواع کاتا در جودو

 

در جودو هشت کاتا وجود دارد:

1- ناگه نو کاتا : کاتای پرتابی

2- کاتامه نو کاتا : کاتای کنترلی و گلاویزی

3- کودوکان گوشین جوتسو : کاتای دفاع شخصی

4- کیمه نو کاتا : کاتای تصمیم گیری

 5- جونو کاتا : کاتای ملایمت

6- ایتسو تسو نو کاتا : کاتای پنج گانه

7- کوشی کی نو کاتا : کاتای سنتی

8- سی ری او کو ذن یو کوکومین تای ایکونو کاتا : کاتای ملی

  • نظرات: 0

 همانطور که می دانید جودو در سطح حرفه ای وارد یک فاز دیگر می شود و آن تلاش و پشتکار شبانه روزی است ، جودو یک ورزش بسیار سنگین برای عضلات به خصوص در اوچکومی های سریع و سنگین است و همین نکته بعد از گذر اندکی زمان باعث سوختن تدریجی و حتی کامل عضلات می شود و دیگر عضلات آن انفجار لازم را ندارند/ به خصوص هنگامی که این امر هنگام با وزنه زدن باشد/ یعنی یک روز جـودو و روز دیگر بدن سازی ؛ پی گیری این روال بدون یک ریکاوری سریع و خوب به طوری که عضلات بتوانند ظرف 24 ساعت آینده هم Freez شده و هم دوباره رفرنس خود را بازیابند به شدت باعث صدمه زدن به بافت های مایچه ای می شود / گلــوتـامین مکملی است که باعث شده سرعت ریکاوری در عضلات بهبود یافته و سریع تر ترمیم و به حالت اولیه خود بازگردند / توجه به این نکته هم بسیار ضروری است که جودوکاران حرفه ای باید بعد از هر 2 ماه تمرین حتــماً 3 الی 4 روز را به طور کامل استراحت کنند.

گلوتامین: یکی از بهترین عناصر بدن سازی برای رزمی کاران است و هیچ ارتباطی به حجم بدن و افزایش وزن و عضله سازی ندارد و فقط برای ریکاوری مورد استفاده می شود/

منبع:سایت رسمی فدراسیون جهانی جودو www.ijf.org

  • نظرات: 0

 
مترادیوونون یک جعبه قرص 10 برگی در تعداد 100 الی 50 تایی که در بازار به وفور و با قیمت ارزان قابل دسترسی است/
مترادیوونون هم به صورت آمپول و تزریقی موجود است هم به صورت قرص/
این قرص که فروش آن بدون نسخه پزشک برای داروخانه ها ممنوع بوده و بسیار کم هم در داروخانه ها پیدا خواهد شد، زیرا نمی توان اسم آن را دارو برای درمان یا مکمل ورزشی نامید! اما این قرص به صورت بازار دلالی و در میان داروفروشان و کسانی که در کار فروش داروهای بدن سازی و پرورش اندام هستند به وفــور قابل دسترسی است/
مترادیوونون برای پرورش اندام کاران در جهت افزایش قدرت استفاده می شود و در دوره های میان حجم و خشک کردن استفاده می کنند.
این قرص برای تمامی ورزش ها دوپینگ 100% محسوب می شود، و مزیت دوپینگ آن این است که تنها 1 ماه آثار آن در خون خواهد ماند، و مدت اثر بخشی برای قدرت نیز 12 الی 24 ساعت است.
این قرص دارای ترکیبی از: تستسترون + این کرازول نادرلون + ویتابوتست + انسولین است که در این میان ویتابوتست کمی غریب به چشم می خورد ؛ ویتابوتست نوعی هورمون غیر انسانی است مانند تمامی هورمون های دیگر و معمولا در میان آمپول KF2 نیز به وفور دیده می شود ، ویتابوتست هورمون دام است ، نوع خاص برای "اسب" . این هورمون به طور طبیعی در بدن اسب نر تولید می شود و افزایش آن در بدن حیوان سبب رشد قدرت در بدن اسب خواهد بود/

ویتابوتست نسبت به وینسترول دوپینگ ضعیف تری است ، چراکه هورمون وینسترول حداقل 3ماه و حداکثر 4 ماه در خون نقش اثر مثبت دارد.

مترادیوونون به دلیل داشتن "این کرازول" (همانند وینسترول) بسیار برای کبد سمــی است و در طی 2 الی 3 سال باعث متلاشی شدن کامل کبد می گردد!
زرد شدن پوست ،بزرگ شدن سینه ها ، بیش از حد بزرگ شدن عضلات بدن(مدت زمان اندک) ، هیـستریک های اعصاب و اختلالات روانی ، و گوشه گیر شدن و کم صحبت کردن ( به دلیل اختلال در نورون های مغز)، نوع فرزند آوری عجیب ، از نشانه های استفاده این دارو هاست که در آن "این کرازول" به کار رفته است

بدن انسان به طور طبیعی سـم را به سرعت جذب می کند (این روش متابولیسم دفاعی بدن است ) که هر چه سریع تر سم را دفع کند تا به بخش های مختلف بدن آسیب نرساند ، "این کرازول" نوع ترکیبی خاص و پیچیده از ســم های "میتوپروشیمیای" است ، که فوراً بر روی کبد تاثیر سوء می گذارد، ترکیب "این کرازول" در این قرص ها به این علت استفاده می گردد که فوراً سایر ترکیبات قرص را به همراه سم "این کرازول" جذب بدن کند و قرص اثر خود را بگذارد.

مترادیوونون معمولا در میان رزمی کاران در حین تمرین خورده می شود تا به سرعت اعمال خود را انجام دهد، فقط 20 دقیقه طول می کشد که این قرص اثر خود را به طور کامل روی بدن انجام دهد. پس برای دوپینگی ها روش خوبی برای قدرت های انفجاری و دست یابی نیروهای بسیار زیاد در مدت زمان اندک است!

  • نظرات: 0

برگزاری همایش روزجهانی جودو

 

برگزاری همایش روزجهانی جودو

 

برگزاری همایش روزجهانی جودو

 

برگزاری همایش روزجهانی جودو

 

برگزاری همایش روزجهانی جودو

 

 

 

هیئت جودومنطقه آزادماکو امروز ششم آبانماه روزجهانی جودو راجشن گرفته وازنونهالان برای سی وسومین سال تاسیس جودو دراین شهرستان و بخش بازرگان کیک روزجهانی جودورا بریدند که دراین همایش وجود ریاست محترم اداره ورزش وجوانان وهمچنین ریس کمسیون ورزش ماکو وتعدادی ازاسپانسرهای مالی وپیشکسوتان ومعلمین محترم رونق خوبی به این محفل ورزشی بخشیدند 

 

  • نظرات: 0

 28 اکتبر ( ششم آبانماه )روز جهانی جودو بر همه جودوکاران مبارک باد

 

 

به گزارش عمومی هیئت جودو و کوراش منطقه آزاد ماکو، روز 28 اکتبر مصادف است با تولد پروفسور جیگارکانو بنیانگذار جودو که بر همین اساس در تقویم فدراسیون جهانی، این روز به عنوان روز جهانی جودو نامگذاری شده است، فرارسیدن این روز را به تمامی اعضای خانواده بزرگ جودو تبریک عرض می نماییم.

  • نظرات: 1

فرا رسیدن ماه عاشقان حسینی تسلیت

 

 

السلام عليكم يااباصالح المهدى (عج)السلام عليك ياامين الله فى ارض وحجته على عباده(ياصاحب الزمان آجرک الله)ماه محرم بر شما وعاشقان حسين تسليت عرض مينمايم)

  • نظرات: 0