مطالب برای 1393 سال » هیئت جودو و دفاع شخصی منطقه آزاد ماکو

آمار مطالب
یک ساعت پیش: 0
امروز: 0
این ماه: 0
کل: 376
کل نظرات: 101
آمار کاربران
یک ساعت پیش: 0
امروز: 1
این ماه: 8
کل: 174
بن شدگان: 0
جدیدترین عضو: MixasOn
تکنیک برتر جودو
تکنیک برتر جودو
من جودو را دوست دارم
کودک جودوکار
تکنیک برتر جودو
» مطالب برای 1393 سال
rss

بیستم جمادی الثانی هر سال، روزی پر از خاطره و معنویت است؛ خاطراتی شیرین از مادران مهربان،فرزندان با محبت و همسران با وفا ؛ این روز به یُمن ِ زاد روز بانوی نمونه اسلام، فاطمه زهرا ( سلام الله علیها) ، روز مادر نام گرفته است ؛ بانویی كه گل سرسبد تمام بانوان عالم است؛ تنها زنی كه پدرش معصوم ، شوهرش معصوم و خودش نیز معصوم بوده و پیامبر گرامی اسلام (ص) به او لقب " اُم ابیها "  داده است،یعنی زنی كه برای پدرش همچون مادر بود.

زندگی و سیره ی حضرت زهرا( س) به قدری آموزنده و جذاب است كه هر زن آزاده ای در جهان او را چونان قدیسه ای تحسین می كند؛ زنی كه تولدش از دامن خدیجه كبری ، همسر پیامبر گرامی اسلام (ص) و در كانون نخستین خانواده اسلامی با نغمه های آسمانی و تسبیح قدسیان همراه شد و شب میلادش را عرشیان به بانگ تكبیر و تسبیح جشن گرفتند و خداوند لقب كوثر به او عطا كرد؛ زیرا وی سرچشمه ی تمام خوبی های جهان است.

 

 

 

روابط عمومی هیئت جودو و دفاع شخصی ماکو

  • نظرات: 0

طناب زدن از بهترين راه هاي سوزاندن چربي و كنترل وزن جودوكاران  ميباشد .

ورزشكاران براي كاهش وزن اضافي،ميتوانند بين (120 تا 140 دور در دقيقه)

پرش كنند . تركيب اين تمرين با رژيم مناسب و  استراحت ، ميتواند طي يك دوره كوتاه مدت نتيجه قابل توجهي به دنبال داشته باشد .

 

 

 

 

 

 

انواع طناب زدن شامل :

1- گام بلند  2-پرش به پهلو  3- پرش به جلو  4- پرش اسكي باز 5-پرش زنگوله اي  6-نيم چرخش   7- چرخش كامل  8-پاي ضربدري  9-لك لك به جلو 10– لك لك به عقب 11-پاشنه پنجه  12-پرش به جلو  13- دست ضربدري 14- تاب كناري بازو  15 – تاب كناري براي پرش

سيستم تمريني طناب زدن موجب پيشرفت موارد زير ميگردد :

* افزايش قدرت مچ دست ، مچ پا و زانو

*آمادگي كمر ، شانه ها و قفسه سينه

*افزايش قدرت پنجه

*بهبود وضعيت نگهداري بدن

*افزايش قدرت عضلاني پشت ساق و چهار سر ران

*بهبود پرش عمودي ،جابجايي جانبي و سرعت شروع

*افزايش تعادل بدن

*افزايش سرعت واكنش بدن

*سوزاندن چربي از طريق بكارگيري گروه هاي عظلاني چندگانه

*افزايش تمركز كه موجب كاهش هزينه انژي و افزايش استقامت ميشود .

 

اندازه گيري استاندارد يك طناب :

1- با يك پا در مركز طناب بايستيد .

2- دستها را به سمت بالا در امتداد دو طرف بدن خود بكشيد ، بطوري كه نوك دسته هاي طناب بالاتر از شانه شما كشيده نشوند .

توجه داشته باشيد كه اگر طناب هنگام عبور بيش از حد با سطح زمين برخور كند ، اين به اين معني است كه طناب بيش از حد بلند است .

 

مرحله پيش آمادگي

Phase preparation

 500 پرش در هر جلسه ، 4 تا 5 بار در هفته ، بمدت 1 تا 2 هفته .

در حالي كه جابجايي بين گام جهش و پاي جايگزين در حد اقل 160 دور در دقيقه انجام مي گيرد ، يك ست 500 تايي (بدون پيچ خوردگي يا برخورد طناب ) را تمرين كنيد . اين مرحله بتدريج سيستم قلبي عروقي و گروه هاي عظلاني چند مفصلي مورد نياز براي اجراي حركات طناب زدن را آماده مي كند . آن همچنين ورزشكاران را براي نياز هاي سيستم انرژي ، سطح شدت و سطح مهارت لازم براي مرحله آماده سازي ، آماده مي كند .

 

مرحله متوسط

Intermediate phase

5 دقيقه در هر جلسه ، 4 تا 5 بار در هفته ، به مدت 2 تا 3 هفته .

جودوكاران براي رعايت استانداردهاي اجرايي در طول مرحله متوسط بايد به موارد زير توجه كنند .

  500 پرش را در يك ست براي 5 دقيقه پرش مداوم با آهنگ 160 تا 180 دور در دقيقه انجام دهيد ، در حالي كه بين گام جهش و پاي جايگزين جابجايي صورت مي گيرد .

اگر چه ممكن است براي بعضي جودوكاران، رسيدن به اين استاندارد بالاي 3 هفته طول بكشد ، اكان اين وجود دارد كه ورزشكاران كاملا آماده و كوشا كمتر از 2 هفته به اين استاندارد دست پيدا كنند .

 

مرحله آماده سازي

Conditioning phase

هر جلسه 10 دقيقه ، 4 تا 5 بار در هفته به مدت 1 تا 2 هفته .

تا پايان مرحله آماده سازي ، ورزش كاران بايد بتوانند به مدت 10 دقيقه با شدت 180 دور در هر دقيقه و بدون برخورد يا پيچ خوردگي طناب ، طناب  بزنند.

گرم كردن با كمك طناب زدن

يك راه كاهش خطر آسيب ديدگي در همه ورزش ها گرم كردن بطور مناسب قبل از تمرين و رقابت است . طناب زدن همه گروه هاي عضلاني را در بر مي گيرد ، و مي تواند بسرعت ضربان قلب را به بالا ببرد در حالي كه گردش خون را بالا مي برد.

1- ابتدا يك تا دو دقيقه كشش سبك انجام دهيد .

2- بعدا از آن با 5 دقيقه طناب زدن با شدت كم (140 دور در دقيقه)

3-در آخر همه گروه هاي عضلاني اصلي ، بويژه عضلات ساق پاها را براي 10 تا 20 دقيقه خوب كشش دهيد . به خاطر داشته باشيد هر كشش را براي حداقل 20 ثانيه نگه داريد .

 

استراحت فعال با طناب زدن

قابليت و كارايي طناب زدن در هر زمان و مكاني ، آن را براي حفظ گرما و انعطاف پذيري عظلات بين ست هاي وزنه زدن ، در حين استراحت هاي تمرينات ورزشي يا هنگام انتظاربيرون زمين در رقابتهاي ورزشي موثرترين فعاليت استراحت فعال مي سازد .

-- بين ست هاي تمرينات با وزنه ، 100 تا 160 باربراي گرم شدن عظلات بپريد .

-- درست قبل از گام نهادن به زمين از برنامه   گرم كردن با طناب كه در بالا ذكر شده استفاده كنيد .

 

سرد كردن بدن با طناب زدن !!!

سرد كردن پس از تمرين ، براي به حداقل رساندن آسيب ديدگي ها تقريبا از گرم كردن مهمتر است  . براي سهولت انتقال به اجراي فعاليت هاي ورزشي پر سرعت ، از برنامه طناب زدن ملايم براي كاهش تدريجي ضربان قلب استفاده كنيد . همه گروه هاي عظلاني اصلي ، به ويژه عظلات پشت ساق پاها را خوب كشش دهيد .

 

طناب زدن فصل قبل از مسابقات

بيشترين فوايد طناب زدن در طول فصل قبل از مسابقات رخ ميدهد . در طي فصل قبل از مسابقه ، برنامه نمريني ورزشكاران بايد ورزش آنها از لحاظ روش كار ، محتوا و شدت شبيه سازي كند به طوري كه آنها براي رفع نياز هاي جسماني ورزشي آماده شوند .

تمرينات طناب زدن فصل قبل از مسابقه به جودوكاران براي انتقال ايمن و آرام به فصل مسابقه  كمك ميكند .

در طول فصل قبل از مسابقه ، ورزشكاران بايد براي اتمام برنامه هاي طناب زدن مقدماتي ، متوسط وپيشرفته آماده شوند اين امر به سه بار پرش در هفته نياز دارد كه موجب افزايش سطح آمادگي قلبي عروقي در حين فصل خواهد شد . استفاده از برنامه هاي گرم كردن را روزانه قبل از اجراي ورزش ادامه دهيد .

 

طناب زدن در فصل مسابقات

در حين فصل مسابقات ، جودوكاران بايد به اوج آمادگي خود رسيده باشند ورزشكاران ميتوانند اين كار را بعنوان يك آماده كننده با استفاده مداوم از برنامه هاي گرم كردن روزانه انجام دهند ، قبل از اجراي تمرينات اختصاصي مبارزه و برنامه هاي تمريني 2 تا 3 بار در هفته.

بسياري از جودوكاران براي بهبود حيطه هاي ورزشي خود در فصل مسابقات ، تمرينات را فعالانه ادامه دهند و مي توانند برنامه هاي تمريني طناب زدن را به خوبي دنبال كنند . از سوي ديگر ، با در نظر گرفتن فرسودگي و جراحات بدن در طول مسابقات ، براي سازگاري زمان بازگشت به حالت اوليه از مسابقات ورزشي ، بايد برنامه ها تغيير داده شوند

  • نظرات: 0

بر اساس اعلام روابط عمومی هیئت جودو منطقه آزاد ماکو از سال 1393 برای اولین بار در هیئت جودو شهرستان 

تمامی ورزشکاران میبایست کارت عضویت داشته باشند و هر ورزشکاری که این کارت را نداشته باشد  حق حضور در مسابقات و کلاس را نخواهد داشت

 

 

صدور کارت عضویت

 

  • نظرات: 0

طی جلسه ای که ساعت 19.30 روز چهارشنبه مورخه 1393/01/20 در دفتر هیئت جودو ماکو با حضور مربیان و رئیس هیئت و کمیته مربیان برگزار شد مقرر شد که کلاس های جودو از 4 کلاس به 3 کلاس تبدیل شود و شرح کلاس به ترتیب زیر میباشد:
روز های زوج:

از ساعت 19 الی 21 سالن شماره یک هیئت جودو ماکو واقع در اداره ورزش و جوانان.سالن ورزشی بانوان.طبقه دوم.مدرسه جودو و دفاع شخصی.به مربیگری استاد یعقوب عین الله زاده

 

روز های فرد:(کلاس قهرمانی بسیج):

از ساعت 16 الی 18 سالن شماره دو هیئت جودو ماکو واقع در شهرک ولیعصر.سایت ب.فلکه امام جمعه.سالن ورزشی اداره ورزش و جوانان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو.به مربیگری استاد وحید حسن پور

 

روز های فرد:


از ساعت 18.30 الی 20.30
سالن شماره یک هیئت جودو ماکو واقع در اداره ورزش و جوانان.سالن ورزشی بانوان.طبقه دوم.مدرسه جودو و دفاع شخصی.به مربیگری استاد عسگر عزیز زاده ماکوئی

 

و قرار شد که مربیان لیست تیم نوجوانان و جوانان خود را تا آخر فرودین ماه تحویل کمیته فنی دهند.

تمامی ورزشکاران میباست کارت عضویت داشته باشند هر ورزشکاری که کارت عضویت نداشته باشد حق حضور در سالن و مسابقات را ندارد.

 

 

 

  • نظرات: 0

جناب آقای هوشنگ محمد زاده

 

 

بدینوسیله از زحمات شما در پیشرفت جودو شهرمان و حمایت شما از جودو ماکو تشکر صمیمانه را داریم و از خداوند متعال اجر کارهای نیکتان در زمینه کمک به ورزش و جوانان خواستاریم

 

 

 

جناب آقای هوشنگ محمد زاده

 

 

روابط عمومی هیئت جودو و کوراش منطقه آزاد ماکو

  • نظرات: 0

جناب آقای وحید زینالزاده شوری محترم شهر ماکو ونائیب رئیس هیئت جودو و کوراش منطقه آزاد ماکو 

 

بدینوسیله از زحمات بی دریغ شما و حمایت هایتان از ورزش محبوب جودو صمیمانه تشکر میکنیم و از خداوند منان برای شما طول عمری فراوان جهت کمک به ورزش کشور و شهرمان را خواستاریم

 

 

 

جناب آقای وحید زینالزاده

 

 

روابط عمومی هیئت جودو و کوراش منطقه آزاد ماکو

  • نظرات: 0

اولین جلسه هماهنگی مربیان روز چهارشنبه مورخه 1393/01/20

 

ساعت19 مکان دفتر هیئت جودو شهرستان لذا از تمامی  مربیان عزیز  و کمک مربیان دعوت میگردد با شرکت در این جلسه علاوه بر رفع مشکلات و نیاز های سال جدید برای نتیجه گیری هرچه بهتر ما را یاری نمایند.شرکت نکردن در این جلسه به منزله عدم همکاری با هیئت میباشد

شایان ذکر است جلسه اعضا هیئت طی هفته آینده خواهد بود که خدمت اعضا محترم اعلام خواهد شد

 

 

 

با تشکر روابط عمومی هیئت جودو و کوراش منطقه آزاد ماکو

  • نظرات: 0